Köpvillkor

Beställning

När du beställer hos Hultins Optik så innebär det att du accepterar våra köp- och leveransvillkor samt vår integritetspolicy. Du måste ha fyllt 18år för att få handla hos oss samt vara bosatt i Sverige.

Betalningsalternativ

Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. För mer information se: https://www.klarna.com/se/villkor/ 

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Hultins Optiks köpvillkor samt integritetspolicy.

I vår fysiska butik är vi kontantfria men tar emot betalning via Swish, delbetalning samt kortbetalning (Visa, Mastercard & Amex).

Frakt

Vid ordrar över 1000kr står Hultins Optik för frakten, i annat fall debiteras en fraktkostnad på 99kr. Vid eventuella returer är det du som kund som står för frakten.

Vad händer om min vara inte finns i lager?

Vi har ett väldigt stort lager och försöker hålla vår webbshop uppdaterad men om den vara du beställt mot förmodan inte finns i lager så kommer vi omgående att ta kontakt med dig för att hitta en lösning. Vi kommer i så fall att meddela dig ungefärlig leveranstid samt eventuella alternativ i färger/bågar. Om du inte känner dig nöjd med något alternativ så återbetalar vi självklart ditt köp.

Hur länge gäller öppet köp och bytesrätt?

Om du mot all förmodan inte skulle vara nöjd med varan så har du ångerrätt, öppet köp och bytesrätt i 14 dagar efter det tagit emot varan. Det innebär att du har möjlighet att prova glasögonbågen och om du inte är nöjd kan du byta till en annan modell eller helt enkelt returnera p.g.a. att du inte är nöjd med det du beställt.

Öppet köp gäller ej på rea-varor.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl. Produkten ska returneras i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Ångerrätten gäller inte för följande typer av produkter:

– Produkter som har tillverkats enligt kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel

Vill du utöva ångerrätten ska du till nedanstående adress skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att ångra ditt köp till:

weborder@hultinsoptik.se

Om du ångrar ditt köp kommer Klarna att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål. Vi får dock vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka produkten från dig. Klarna kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt vid beställningen. Produkten skall vara oss tillhanda inom 14 dagar efter du meddelat önskemål om retur.

Kan jag avbryta min beställning?

Om du ångrar en beställning direkt efter genomfört köp, kontakta oss på; weborder@hultinsoptik.se så vi hinner stoppa leveransen. Har leveransen hunnit skickas iväg gäller samma regler som vid ångerrätt.

Returer

Vid returer behöver vi följande information från er:
• Ordernummer, finns på din följesedel.
• Ditt namn och kontaktuppgifter
• Antal och namn på de produkter som önskas returneras

För att en retur skall godkännas måste returblanketten vara ifylld och bifogad i paketet samt att produkten skall vara i originalskick. Paket för retur skickas till:

Hultins Optik
Box 4086
10262 Stockholm

Det är du som kund som är ansvarig för paketet vid retur till oss. Paket som försvinner på väg från dig är du betalningsansvarig för.

Reklamationer

Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt för att hjälpa dig lösa problemet. Skicka ett mail till weborder@hultinsoptik.se och beskriv felet.

Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss och enligt vad som anges nedan. Reklamationsrätten omfattar produkter som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du önskar göra gällande fel i beställd produkt ska Hultins Optik kontaktas så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges nedan under övrigt. Reklamationer som görs inom två månader från det att felet upptäckts anses alltid ha lämnats i rätt tid.

Hultins Optik står för returfrakten för godkända reklamationer.

När reklamerad produkt returnerats och reklamationen godkänts kommer Hultins optik att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Hultins Optik strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen. Det kan dock ta längre tid beroende på produktens art. Hultins Optik förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vid reklamationer följer Hultins Optik riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan även hitta mer information hos Konsumentverket.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 200: – för de kostnader som du orsakat oss. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

Fel

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Hultins Optik reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar.

Övrigt

Vi kan inte garantera att färger och mönster på våra solglasögon och glasögonbågar återges exakt på bilder, även om detta är vårt mål. Vi vill att du som kund känner dig trygg och nöjd med din beställning. Du kan alltid skicka e-post till weborder@hultinsoptik.se eller ringa oss på 08-6422322 vardagar 9,30-18. Lördagar 11-15